Onthulling bord markeert terugkeer Hof naar Punda

Onthulling bord markeert terugkeer Hof naar Punda
WILLEMSTAD – Op donderdag 20 maart 2025 werd bij het Stadhuis het bord onthuld “Nos ta
bini bek”, waarmee het project van de renovatie en de uitbouw van het historische Hofgebouw
in Punda werd ingeluid.
De onthulling vond plaats in aanwezigheid van Hofpresident mr. Mauritsz de Kort, minister
van Justitie Shalten Hato, lid van de huisvestingscommissie van de Staten Zita Jesus-Leito en de
projectcoördinator van het Hof André Steg.
Het monumentale pand uit 1860 wordt getransformeerd tot een modern, duurzaam en
toegankelijk gerechtsgebouw, met behoud van het historische karakter. De renovatie wordt
uitgevoerd naar ontwerp van IMD, geleid door ingenieur Anko van der Woude, en lyongo
architecture onder leiding van ingenieur Lyongo Juliana.


